søndag den 3. juni 2012

DKK Viby fredag :)

Ja, nu må jeg vist hellere tage mig sammen og få fulgt op på alle stævnerne :)

Natten til fredag frøs jeg en del :( Men jeg er også lidt af en frossen pind! Og da jeg var lidt syg i forvejen, så havde det nu sat sig på stemme båndet :( Øv!!! Jeg kunne sige noget, men nogle ord og lyde udeblev en gang i mellem, men jeg frygtede da lidt dagens løb, da mine  hunde jo er vant til både handling og verbale kommandoer! De vigtigste kommandoer er f. eks "igennem, slalom, fremmad og felt (da de må accelerere og løbe ind til de får deres felt kommando....dvs løbefelt, som vi ikke har trænet længe....)
Dagen startede med Agility åben, med DM-udtagelser, og Primadonna havde ingen, så det var et meget vigtigt løb! Der var bord i klassen, så allerede der frygtede jeg det lidt :/ Dårlige minder fra Vejen sidste år, hvor hun blev bange for lyden, vi trænede det efterfølgende, men det var jo længe siden... Og dagen før i Maxi zoo cup, havde jeg rost hende så højt, at hun ikke kunne høre bibbet.. Men denne dag var stemmen jo lidt væk :/ Hmm... Jeg havde dog haft fat i dommeren under banegennemgangen, så han skruede ned for lyden, og vendte højtaleren ned i græsset! Bibbet kunne sagtens høres alligevel, men blev minsket mærkant!
Jeg valgte at løbe roligt, og få hende til at markere alle felter (vippe og balance, vi har løbe A), så hun også selv kom ned i stress niveau! OG det virkede! Hun havde de fineste felter, bordet var intet problem, og vi kom fejlfrit i mål!! For søren hvor var jeg glad! Nu var der en udtagelse i hus! Og oven på det, så blev jeg glædeligt overrasket da vi til præmieoverrækkelse blev råbt op som vinder :D OG Cider som nr. 3 :)


Så blev det spring åbens tur: hun lagde flot ud, og har en fed slalom! Men efter får jeg ikke hjulpet hende ordentlig ud på posen :( Min skyld, og hun er sød og løber med mig! Men resten var så fint og perfekt!!
Så blev det spring kl. 3: Hun er altså ved at blive lidt for opmærksom.... Det skal jeg lige vende mig til ;) Hun har en super sej slalom-indgang, og UDgang for den sags skyld! Men efter tunnellen skal hun drejes af, og det får vi svært ved, da jeg ikke kan snakke med hende som jeg plejer.. Efterfølgende vælger jeg at løbe på modsatte side af slalommen, og er så dum at bruge den smule stemme jeg har til at kalde på hende :/ Og så drejer hun jo selvfølgelig ind til mig :( Og får ikke springet med.... Øv, for resten er perfekt! Igen... :/
Agility kl. 3 var stemmen blevet værre :( Men det første stykke kører faktisk skide godt :) Og perfekt lille bue før slalom! Men da hun så skal op på bordet, føler jeg at hun har for meget fart på, og jeg siger bliv flere gange, og så er hun jo så sød og bliver :) Meeen lige før bordet :) Så det bliver en væring... Efter A'et skal de 180 grade tilbage igen, men da jeg ikke kan kalde, og vende hende, så løber hun lige frem, og under balancen :/ Disk, men ellers fejlfrit i mål, vi gik i hvert fald en god vinkel til dobbeltspringet :P
Her kan i se hendes løb :)



Søde Cider har sine udtagelser, så de åbne klasser skulle vi bare ind og give den gas :) Hvilket vi også gjorde i AG åben, meen hun springer lidt højt fra A'et, får dog ikke fejl, og vi kommer også igennem fejfrit og bliver nr. 3, efter Prima og Dweet. :)
Hun er sej i spring åben, og den sidder bare lige i skabet :) Og hun vinder sørme klassen med 2 sekunder til nr. 2 ;)
Cider rykkede op i Agility kl. 3 dagen før, hvor vi fik vores sidste cert, og nu kom det til vores 8. gennemløb, og jeg kunne mærke et lille pres.... Altså fra mig selv :) Men hun levere et helt perfekt løb, også selvom jeg ikke kan sige så meget :) Hun vinder klassen med over 2 sekunder til nr. 2 :D og vinder sit 2. cert!


Så var det spring kl. 3, dagen før debuterede vi med en disk... Så nu ville vi gerne gøre det lidt bedre! Banen var lidt fej, da man kom lige frem mod en tunnel og så skulle dreje af mod en slalom :) Jaaa, det var også liiige ved at Cider blev fristet, men jeg får kaldt hende væk :) Dygtig pige! Jeg vælger at handle anderledes med Cider, da stemmen ikke lige ville det sammen :/ Men min skønne pige er blevet dejligt fremadrettet ;) og hun tager lige et par spring med....så en lille bitte disk ;)


Se hendes løb her :)



Som i kan se efter Ciders sidste løb sluttede vi af med Maxi Zoo cuppen..... Ciders hold lå sådan midt i feltet efter løbet dagen før, men vi var 3 unge hunde under 2 år, så det var alligevel sejt vi ikke lå sidst ;) MEN vi fyrede vildt fede løb af alle sammen! Og vi lå nr. 1 et par gange... men endte lidt længere nede ....


Men vi blev overhalet af "den larmende trio", som bestod af Hanne og Soffy (Primas halvsøster), Lene og Qato (Primas kuldbror, Ciders halvbror) og Tommy med Olsen (Prima og Ciders morbror), så det var da i det mindste familien som overhalede os ;) Men vi endte på en flot 3. plads!!



Primas hold skulle løbe til sidst, da vi lå som nr. 1 efter det første løb dagen før... Og jeg var nu ikke nervøs, men jeg glædede mig rigtig meget... Min stemme var dog næsten helt væk, så vi havde bedt om at folk ikke sagde noget når jeg løb, for så var der en lille chance for, at hundene kunne høre den stemme jeg havde tilbage :) Men vi havde alle nogle super løb!! OG VI VINDER :D Det var så fedt!!


Jeg var på hold sammen med Pia med Woogi (Primadonnas halvsøster) og Susanne med Dweet (Primas halvbror, og Ciders mand:), så det var et rigtig familie hold :D


Vi vandt både foder, blomst, medalje og 1500 kr. til Maxi Zoo :D Vildt lækkert!




Vi havde igen en super præmie hæst :D Men Doobi hjalp selvfølgelig også til! :)

OG min seje hund Cider, VINDER bedst i 2 åbne!! Med 8 sekunder til nr. 2 :D
MIN STJERNE!

 Se her Cheris løb: (Ally x Cosmo)



Her er Ghettos løb: (Ally x Elvis)
 


 Her kan i se Mercis løb: (Ally x Cosmo)


 Her kani se Knoppers løb: (Ally x cosmo)


 Her kan i se Quicklys løb:
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar