mandag den 4. juni 2012

DKK Viby Lørdag

Ja nu skete det :( Sygdommen havde taget over...... Og min stemme var helt væk.. :( Jeg kunne hviske, og ellers måtte jeg bruge håndtegn :( For søren hvor finder man ud af hvor meget man snakker, når man ikke kan sige noget.!

Og selvfølgelig skulle vi starte med agility åben, hvor Primadonna manglede sin udtagelse, og for det ikke skulle være nok, var hun også 1. i klassen! :( Hmm.... Spændende...

Men jeg gik bane som jeg ville normalt, og måtte så bare bruge "klappe-teknikken" i stedet for min stemme.... Og jeg må håbe at hun bliver på feltet :/

Starten går fint, og jeg bliver ved tunnellen i starten, for at hjælpe hende op på balancen, vist meget godt, for hun kom langt ud.... Normalt ville jeg bare være løbet, kaldt på hende og sagt balance.. Meen, det kunne jeg jo ikke...

Balancen var ikke så hurtig, men hun kommer rigtig fint ned og stå! Det var meget tydeligt at hun tilpassede mig! Sød sød hund! Men det betyder så bare, at efter balancen skal hun over et spring, og så i en tunnel, og så skulle jeg nå over og få hende i mellem 2 spring. og normalt kan jeg bare sende hende langt op i en tunnel, og så stikke af.... Men da jeg forsøger at sende, og bare trækker mig lidt væk, så følger hun med, og tager det andet hul :( Hun var alt for sød, alt for opmærksom... Det var tydeligt at hun synes det var mærkeligt at jeg ikke sagde noget, så hun var meget opmærksom på mit kropssprog.... Hun overraskede virkelig, så det var jo egentlig positivt... Bare ærgerligt at det var dette løb vi skulle bruge, til at finde ud af det.... Resten af banen var fejlfri, men hun havde sat farten ned og tilpassede sig...

Så var det spring kl. 3, spændende hvordan vi ville klare det, uden vore pauser på felterne.... Hun havde lidt mere fart i dette løb.. Men stadig meget sød ved mig, og tjekker meget ind på mig! Det er jeg jo ikke vant til :) Det var heldigvis ikke den sværeste 3'er, så vi kom fejlfrie igennem og vandt klassen!

Nu var det spring åben, og heldigvis havde vi vores udtagelser, så det skulle vi ikke tænke så meget over... Det var en rigtig fin bane, men vi ville få svært ved udturen :( man skulle i mellem 2 spring, og så var det 3 springlige frem.... Og normalt kan hun godt en fremadsendelse....til træning aldrig problemer... Men det har jeg jo min verbale støtte... Og til stævner har hun jo været streng til at løbe uden om sidste spring, når jeg ikke kan handle hende, og hun kan se banen er slut.... Så det ville være spændende!

Men altså.... intet at frygte.... Hun var lige så sød ved mig, som i de andre løb!! Det gik ikke så stærkt som vi plejer, men fejlfrie var vi :) OG vi vinder klassen!

Det sidste løb på dagen var agility kl. 3, og puhaaa hvor var jeg udmattet... Var helt smadret og træt, både i krop, hals og hoved :(

Men jeg tænkte hun bare skulle ind og træne felter! Og hun var helt perfekt på balancen <3 Hun bliver så smukt stående, selvom jeg fortsætter med at løbe frem! Det værste var dog at bordet igen var med i klassen.... Og denne gang havde jeg ingen mulighed for at rose hende, og støtte hende positivt..... Men hun var lige så dygtig som hele dagen! Løber fint op og står, og bliver så fint.... Hun stoler på mig <3 Men derefter smuttede mit overskud... :/ og jeg får ikke skubbet hende på ydersiden af et spring, og hun tager det fra forkert side, og så kommer der lige 2 små disk i træk ;) Men til gengæld har hun en helt perfekt vippe!!
Jeg er meget stolt af min skønne pige! Hun var så sød ved mig!!
Se hendes løb her:





Cider havde den fordel i agility åben, at jeg lige havde lært af Prima, hvordan jeg var nødt til at løbe... Og Cider tog endnu mere farten af, i sær på felterne.... Men overraskende nok så vinder hun klassen, med 2,5 sekund til nr. 2!!

Og så blev det spring åben.. Det var en rigtig Cider bane :) Og jeg var ærgerligt jeg ikke kunne presse hende verbalt, men hun gjorde det bare så flot! Og var glad for hendes slalom! Alle mine hunde er jo vandt til at jeg enten siger "slalom slalom sla... ...... ...." hvis jeg ikke er tæt ved dem, eller skal lave skift... Og hvis jeg er ved siden, får de ros hele vejen, altså lige meget hvad så snakker jeg med dem... Har testet, at hvis jeg siger noget, og så stopper, så går de  oftest ud.... Men tænker, at det jo er det jeg gør når de laver fejl og jeg skal tilbage og rette den.... Og i denne bane var jeg nødt til at leve skift i slutningen, så det var jeg lidt spændt på! Men sej var hun!! Hun kom fejlfrit igennem, og bliver nr. 2 efter Prima :)

Nu kom klasse løbene.... og vi havde vores 3. forsøg i spring kl. 3.. De første 2 var endt i disk ;) Så nu skulle den altså være der!! ;) Banen var meget god, så jeg håbede da... Hun havde et super fint løb!! Og bliver nr. 2 efter Prima, og vinder sit 1. spring cert :D Det er lidt utroligt at hun næsten altid lige er efter Prima :) Hun har mindre buer, men jeg føler heller ikke hun løber lige så stærkt, men alligevel løber hun 5m/sek ;) Så heeelt langsom er hun da ikke :)

Det sidste løb var agility kl. 3..... Jeg forsøgte virkelig at sætte mig op på det!! Da der var mulighed for at Cider kunne bliver agility champion på minimum antal stævner (9), men for søren hvor var jeg træt! Sidste hund i sidste klasse på dagen! Så vi lukkede ballet!

Desværre blev det ikke lukket med stil.... Min stakkels hund blev jo trukket rundt af mig.... Jeg kunne ikke presse hende på balancen verbalt, og hun gik meget langsomt ned, jeg prøvede så at presse hende lidt med kroppens bevægelser, men det var for meget.... For hun sprang feltet :( øv.... og så må jeg indrømme, at jeg havde svært ved at sætte mig helt op til resten af banen.... Og hun får også en disk lige efter... Men hun tager bordet heelt perfekt :) Hopper rigtig fint op, og bliver :) Ja i hvert fald i 4½sekund :) Prøver at træne at jeg skal bevæge mig væk, men det var hun ikke helt klar til... Så hun hopper ned, men op igen, og jeg prøver igen.... OG så kunne hun :)
Hun fik sin 1. feltfejl, og selvom jeg ikke kan tage mig helt sammen i resten, så var løbet ganske fint alligevel!! 
Se hendes løb her: http://www.youtube.com/watch?v=4Uo5C2vIjcQ


Cheri:
http://www.youtube.com/watch?v=ZlyyUar_AlQ

Ghetto:
http://www.youtube.com/watch?v=TxmnQoDadD4

Knoppers:
http://www.youtube.com/watch?v=_YZc_SWLZSY

Merci:
http://www.youtube.com/watch?v=5QbjUZZVSWE

Quickly:
http://www.youtube.com/watch?v=mu-CyTBVmBM

Ingen kommentarer:

Send en kommentar